ePUAP

PETYCJE

INFORMACJA PUBLICZNA

KONKURSY

Wybory

Urząd Miasta

Poradnik interesanta

Rekrutacja

Organizacja działania Samorządu

Prawo Lokalne

Jednostki Organizacyjne

Organy Miasta

Oświadczenia Majątkowe

Finanse Miasta

Gospodarka

Strategie, Programy, Zamierzenia

Kontrola w administracji

Informacje

Obsługa Biuletynu

Prezydent Miasta Kołobrzeg JANUSZ GROMEK

Prezydent Miasta Kołobrzeg
JANUSZ GROMEK

tel.: +48 94 35 51 510 | fax: +48 94 35 23 769
prezydent@post.pl

  • urodzony 1956 w Kołobrzegu
  • wykształcenie - wyższe
  • zawód - nauczyciel
  • rodzina - żona Elżbieta, córka Katarzyna, syn Michał, wnuczka Nel
  • doświadczenie zawodowe, społeczne, polityczne:
    • ślusarz
    • zaopatrzeniowiec
    • organizator sportu
    • kierowca
    • akwizytor
    • nauczyciel (przez 16 lat dyrektor Zespołu Szkół im. H. Sienkiewicza)
  • jako radny IV - ch kadencji pełnił funkcje:
    • Wiceprzewodniczącego Rady
    • Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej
    • Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej
    • Przewodniczącego Rady Miasta
  • dlaczego kandydowałem:
    • takie było zapotrzebowanie znacznej grupy mieszkańców Kołobrzegu
    • myślę, że moje doświadczenie zawodowe może przydać się w pracy dla Miasta
    • jest wiele jeszcze do zrobienia - ufam, że moje działania przyniosą dalszy i szybki rozwój Kołobrzegu

PREZYDENT MIASTA

Do zadań Prezydenta należą wszelkie czynności związane z kierowaniem Urzędem, a nie zastrzeżone do kompetencji innych organów

  • Do zakresu zadań i kompetencji Prezydenta należy w szczególności:
    • kierowanie bieżącymi sprawami Miasta,
    • kierowanie Urzędem,
    • reprezentowanie Miasta i Urzędu na zewnątrz,
    • wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Urzędu,
    • wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
    • informowanie mieszkańców Miasta o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywania środków budżetowych,
    • ogłaszanie budżetu Miasta i sprawozdań z jego wykonania,
    • przedkładanie Radzie projektów uchwał,
    • przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podejmowanych przez Radę,
    • dokonywanie podziału zadań, kompetencji, odpowiedzialności a także rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy Zastępcami Prezydenta, Sekretarzem, Skarbnikiem,
    • sprawowanie funkcji terenowego organu obrony cywilnej,
    • ustanawianie Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Pracy Urzędu,
    • wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Prezydenta w przepisach szczegółowych,
    • nadzór nad ochroną informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przekazywanych w Urzędzie,
    • planowanie, przygotowanie i prowadzenie inwestycji miejskich,
    • współpraca z komitetami społecznymi w sprawie wspólnych inwestycji,
    • współpraca z Radą, jej komisjami oraz organami jednostek pomocniczych w zakresie swego działania,
    • wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych,
    • kierowanie w czasie stanu klęski żywiołowej działaniami prowadzonymi na obszarze miasta w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia.
    • pełnienie obowiązków szefa miejskiego zespołu zarządzania kryzysowego,
    • pełnienie funkcji administratora danych,
    • nadzór nad realizacją zadań związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń, licencji oraz zaświadczeń na prowadzenie działalności gospodarczej.
    • realizacja zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony.
  • Prezydent prowadzi bezpośredni nadzór nad:
    • Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Informacji Niejawnych
    • Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Uzależnień
    • Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Systemu Zarządzania Jakością
    • Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Nadzoru Właścicielskiego i Udziału Miasta w Związkach i Stowarzyszeniach
    • Biurem Audytu i Kontroli
    • Rzecznikiem Prasowym Prezydenta
    • Biurem Prawnym
    • Wydziałem Urbanistyki i Architektury
    • Wydziałem Działalności Gospodarczej
    • Biurem Zamówień Publicznych
    • Urzędem Stanu Cywilnego
    • Wydziałem Zarządzania Kryzysowego
    • Strażą Miejską
  • Prezydent może upoważnić swoich zastępców, Sekretarza, Skarbnika, Naczelników Wydziałów oraz innych pracowników Urzędu do realizacji niektórych swoich zadań i kompetencji.

Do wspólnych kompetencji Zastępców Prezydenta, Sekretarza i Skarbnika należy w szczególności:

  • nadzór i koordynacja pracy podległych im wydziałów
  • koordynacja pracy Urzędu w ramach właściwości podległych wydziałów z uwzględnieniem kompetencji kierownika Urzędu
  • wydawanie w imieniu Prezydenta i z jego upoważnienia decyzji administracyjnych w sprawach należących do właściwości podległych wydziałów
  • reprezentowanie Urzędu - w imieniu Prezydenta - w roboczych kontaktach zewnętrznych, w tym prowadzenie negocjacji w sprawach cywilnoprawnych
  • nadzorowanie działalności miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie ich właściwości
  • współpraca z Radą, jej komisjami oraz organami jednostek pomocniczych w zakresie swego działania
  • przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych