GALERIA HANDLOWA Z/BEZ HIPERMARKETEM/U
ATRAKCYJNA LOKALIZACJA, BLISKO TERENÓW MIESZKANIOWYCH I REALIZOWANEJ OBWODNICY MIASTA. DAJE WIELE MOŻLIWOŚCI STWORZENIA INTERESUJĄCYCH PROJEKTÓW KOMERCYJNYCH.
Kołobrzeg to bardzo znana w kraju i na świecie miejscowość uzdrowiskowo-wypoczynkowa. Historia turystyki zdrowotnej i wypoczynkowej realizowanej właśnie w Kołobrzegu sięga początku XIX wieku. Złoża borowinowe, solankowe, ogromne ilości jodu oraz przyjazne otoczenie klimatyczne i geograficzne, jak też samo zagospodarowanie terenów miejskich pozwoliły na nadanie miastu statusu uzdrowiska. Generuje to duży popyt na usługi zdrowotne, profilaktyki leczniczej, rehabilitacji i medycyny zachowawczej realizowany przez pacjentów z kraju i zza granicy praktycznie przez cały rok. Podaż usług zdrowotnych gwarantuje kompleks obiektów wyposażonych i prowadzonych zgodnie z najwyższymi standardami.
Kołobrzeg jest również na stałe wpisany w plany urlopowe Polaków i Zagranicznych Gości. Upodobali go sobie szczególnie Niemcy ale również i mieszkańcy Skandynawii, byłych Republik Bałtyckich, Czech, Słowacji i innych często odległych państw. Baza noclegowa miasta jest w stanie przyjąć jednorazowo do 15 tys. gości i jest stale powiększana.
Kołobrzeg jest również gospodarzem wielu imprez o zasięgu lokalnym i krajowym co podkreśla jego rangę na turystycznej mapie Świata.
Dynamiczny rozwój miasta, napływ i realizacja nowych, zakrojonych na szeroką skalę inwestycji powoduje, że Kołobrzeg jest ośrodkiem generującym wiele miejsc pracy nie tylko dla mieszkańców miasta ale i okolicznych gmin i powiatów. Wielu naszych rodaków i inwestorów zagranicznych decyduje się na kupno apartamentów lub innych nieruchomości w naszym mieście, traktując ten zakup jako dobrą, perspektywistyczną inwestycję.
Powyżej przedstawione informacje generują konieczność pomiaru siły nabywczej lokalnej społeczności przez pryzmat jej właściwego ujęcia, tzn. uwzględniając również osoby przebywające w Kołobrzegu czasowo, czy to w związku z pobytem uzdrowiskowo-wypoczynkowym, czy też w związku z wykonywanymi obowiązkami służbowymi. Takie ujęcie kreuje bardzo atrakcyjny obraz miasta jako lokalizacji przyszłych inwestycji.
Również baza edukacyjna i profil nauczania w miejscowych szkołach są tak skonfigurowane, by zaspokoić potrzeby potencjalnych pracodawców z sektora turystycznego, handlowego i usług towarzyszących tym branżom.