ZARZĄDZENIE NR 124/07
PREZYDENTA MIASTA KOŁOBRZEG
Z DNIA 15 LISTOPADA 2007 ROKU
w sprawie: projektu budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg na rok 2008, informacji o stanie mienia komunalnego oraz prognozy łącznej kwoty długu publicznego Gminy Miasto Kołobrzeg na lata 2008-2014
Na podstawie: art. 52 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, ze zm.) zarządza się co następuje:
§ 1
W projekcie budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg na rok 2008 ustala się:
- prognozę dochodów w kwocie - 199.466.091 zł.
- planowane wydatki w kwocie - 190.247.095 zł.
- wynik budżetowy stanowiący nadwyżkę budżetową w kwocie – 9.218.996 zł.
§ 2
Do projektu budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg na rok 2008 dołącza się informację o stanie mienia komunalnego.
§ 3
Projekt budżetu wraz z załącznikami i objaśnieniami, informacją o stanie mienia komunalnego oraz prognozą łącznej kwoty długu publicznego Gminy Miasto Kołobrzeg na lata 2008-2014 przedkłada się Radzie Miasta Kołobrzeg oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Szczecinie Oddział Zamiejscowy w Koszalinie.
§ 4
Do czasu uchwalenia budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg na rok 2008 przez Radę Miasta, przedłożony projekt jest podstawą gospodarki finansowej gminy.
§ 5
Poleca się podanie niniejszego zarządzenia do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
UCHWAŁA NR XVI/186/07
Rady Miasta Kołobrzeg
z dnia 19 grudnia 2007 r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg na rok 2008
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz.1457, z 2006 r. Nr 17, poz.128, Nr 181, poz.1337, z 2007 r. Nr 48, poz.327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz.1218) oraz art. 86 ust. 1, art. 165, art. 166a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 187, poz.1381, Nr 170, poz.1217 i poz. 1218, Nr 249, poz.1832, z 2007 r. Nr 82, poz.560, Nr 88, poz.587, Nr 115, poz.791, Nr 140, poz.984) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się dochody budżetu (Załącznik Nr 1) w wysokości - 199.466.091 zł,
z tego:
- dochody bieżące - 108.073.078 zł
- dochody majątkowe - 91.393.013 zł
§ 2
ustala się wydatki budżetu (Załącznik Nr 3) w wysokości - 190.247.095 zł
§ 3
Ustala się planowaną nadwyżkę budżetu w wysokości - 9.218.996 zł
która zostanie przeznaczona na:
- spłatę rat kredytów w kwocie - 3.996.340 zł
- spłatę pożyczek zaciągniętych na prefinansowanie programów i projektów unijnych - 5.222.656 zł
§ 4
Ustala się przychody w wysokości 3.832.249 zł i rozchody budżetu (Załącznik Nr 4) w wysokości 13.051.245 zł
§ 5
W budżecie tworzy się rezerwy:
- ogólną w wysokości - 1.000.000 zł
- celową w wysokości - 500.000 zł
z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego - 500.000 zł
§ 6
Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy:
- inwestycyjne w latach 2008-2013 (Załącznik Nr 5) w wysokości - 80.259.003 zł
- realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi (Załącznik Nr 6)
§ 7
- Ustala się przychody i wydatki zakładów budżetowych (Załącznik Nr 7, cz. I) w wysokości:
- przychody - 6.867.100 zł
- wydatki - 6.786.344 zł
- Ustala się dochody i wydatki rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych (Załącznik Nr 7, cz. III) w wysokości:
- dochody - 555.920 zł
- wydatki - 577.920 zł
§ 8
- Ustala się przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (Załącznik Nr 8) w wysokości:
- przychody - 200.000 zł
- wydatki - 212.000 zł
§ 9
Ustala się limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na finansowanie przejściowego deficytu budżetu, do kwoty - 9.000.000 zł
§ 10
Upoważnia się Prezydenta Miasta do zaciągania zobowiązań:
- na finansowanie wydatków na wieloletnie programy:
- inwestycyjne w latach 2008-2013 ujęte w załączniku Nr 5 do uchwały,
- realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych ujętych w załączniku Nr 6 do uchwały,
- z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 11
Ustala się dotacje:
- dla jednostek sektora finansów publicznych:
- podmiotowe (Załącznik Nr 9) w wysokości - 3.233.067 zł
- przedmiotowe (Załącznik Nr 10) w wysokości - 8.610.000 zł
- celowe na zadania własne (Załącznik Nr 11) w wysokości - 2.108.000 zł
§ 12
- Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej:
- zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 12,
- wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 13.
- Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 14.
§ 13
- Ustala się dochody w wysokości - 1.400.000 zł
z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Ustala się wydatki w wysokości - 1.320.000 zł
na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
- Ustala się wydatki w wysokości - 80.000 zł
na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 14
Ustala się wydatki jednostek pomocniczych (Załącznik Nr 15)
w wysokości - 34.424 zł
§ 15
Upoważnia się Prezydenta Miasta do:
- zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
- dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
- przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym gminy,
- przekazania uprawnień innym jednostkom do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 16
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta.
Przewodnicząca Rady
Urszula Dżega - Matuszczak