Do głównych zadań Pełnomocnika Prezydenta ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi należy:

  1. bieżąca współpraca z organizacjami pozarządowymi;
  2. realizowanie polityki Miasta w zakresie współpracy z organizacjami;
  3. wspieranie partnerskiej współpracy pomiędzy Miastem a trzecim sektorem;
  4. koordynacja działań komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Kołobrzeg w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz tworzenie standardów współpracy z organizacjami pozarządowymi;
  5. ujednolicanie procedur poszczególnych komórek organizacyjnych w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi, w szczególności w zakresie udzielania dotacji;
  6. przygotowywanie, wraz z wydziałami merytorycznymi, projektów rocznych i wieloletnich programów współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi, sprawozdań z realizacji programów współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz projektów uchwał i zarządzeń w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi;
  7. współtworzenie serwisu internetowego dla organizacji pozarządowych na stronie Miasta oraz prowadzenie mediów społecznościowych poświęconych współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi;
  8. monitorowanie zmian aktów prawnych dotyczących współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi (pomoc społeczna, zdrowie, kultura, edukacja, sport, ochrona środowiska) oraz umieszczanie ich na stronie internetowej Miasta;
  9. reprezentowanie Urzędu Miasta Kołobrzeg na konferencjach, spotkaniach itd. dotyczących problematyki sektora pozarządowego;
  10. organizowanie spotkań z organizacjami pozarządowymi;
  11. udzielanie informacji na temat pozabudżetowych możliwości pozyskania funduszy na statutową działalność stowarzyszeń, informowanie organizacji pozarządowych o projektach, programach i grantach umożliwiających uzyskanie dofinansowania na podejmowane przez nie działania;
  12. inne działania związane ze współpracą miasta z organizacjami pozarządowymi.

WYKAZ TELEFONÓW URZĘDU MIASTA