Do zadań Wydziału Urbanistyki i Architektury należy prowadzenie spraw związanych z kształtowaniem przestrzeni Miasta w zakresie urbanistyki i architektury, a w szczególności:
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, stosownie do wymagań ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym oraz przepisów szczególnych,
przygotowywanie decyzji o zmianie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego lub decyzji o warunkach zabudowy,
przygotowywanie decyzji o wygaśnięciu decyzji o warunkach zabudowy,
przygotowywanie decyzji o przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy na inną osobę,
prowadzenie rejestru decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego,
prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy,
prowadzenie rejestru planów miejscowych,
wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
wydawanie zaświadczeń określonych przepisami prawa w zakresie działania wydziału.
dokonywanie oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Miasta i przygotowanie wyników tej oceny,
prowadzenie rejestru wniosków o sporządzenie lub zmianę planu miejscowego oraz ich analiza,
przeprowadzanie procedur związanych z opracowaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta (zmian studium),
przeprowadzanie procedur związanych ze sporządzaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Miasta (zmian planów),
sporządzanie projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta (zmian studium),
sporządzanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (zmian planu),
przeprowadzanie procedur związanych z przeprowadzaniem konkursów architektonicznych, urbanistycznych i urbanistyczno - architektonicznych,
opiniowanie projektów podziałów geodezyjnych pod względem zgodności z planem,
wydawanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta oraz z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
opiniowanie pod względem określenia zgodności z zasadami urbanistyki i architektury warunków dotyczących przetargów i ofert sprzedaży,
wpływanie na podnoszenie walorów architektoniczno-estetycznych i użytkowych zabudowy miejskiej,
opiniowanie projektów dotyczących estetyki Miasta,
prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków,
prowadzenie gminnej ewidencji zabytków oraz spisu zabytków wpisanych do rejestru;
opracowywanie koncepcji zagospodarowania terenów w zakresie określonym przez
Prezydenta,
współdziałanie z organami nadzoru budowlanego i administracji architektoniczno-budowlanej w zakresie ustawy Prawo budowlane,
współpraca z wydziałem Gospodarki Nieruchomościami w celu ustalenia wysokości renty planistycznej, obsługa administracyjna Miejskiej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej,
realizacji zadań określonych w programach operacyjnych w ramach Strategii Rozwoju
Miasta.
Do zadań Wydziału Urbanistyki i Architektury należy prowadzenie spraw dotyczących Uzdrowiska oraz realizowanie zadań wynikających z ustawy o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, w tym:
współpraca z Komisją Uzdrowiskową Rady Miasta Kołobrzeg,
współpraca z Regionalnym Stowarzyszeniem Turystyczno - Uzdrowiskowym,
uczestniczenie w tworzeniu aktów prawnych dotyczących Uzdrowiska, w tym statutu,
koordynacja prac w zakresie opracowania operatu uzdrowiskowego,
przedstawianie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia co 10 lat, operatu
uzdrowiskowego, w celu potwierdzenia spełniania wymagań określonych w ustawie o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych.
Do zadań Wydziału Urbanistyki i Architektury należy prowadzenie spraw dotyczących Systemów Informacji Przestrzennej, w tym:
Planowanie i koordynacja prac związanych z wdrożeniem technologii GIS,
Współpraca z instytucjami związanymi z funkcjonowaniem Systemu Informacji
Przestrzennej,
Przeprowadzanie szkoleń indywidualnych oraz wsparcie merytoryczne pracowników Urzędu Miasta z zakresu obsługi SIP oraz programów GIS,
Aktualizacja bazy danych SIP,
Pozyskiwanie oraz przetwarzanie danych ( wektoryzacja, konwersja, kalibracja),
Redakcja map na potrzeby Urzędu Miasta,
Wykonywania analiz przestrzennych na podstawie posiadanych danych GIS,
Zintegrowanie i zunifikowanie danych poszczególnych wydziałów urzędu zebranych w jednym miejscu,
Pomoc w tworzeniu zapisów w dokumentacji przetargowej, zgodnych z wymaganiami przestrzennej bazy danych GIS,
Współpraca z firmami zewnętrznymi wykonującymi wszelkiego rodzaju inwentaryzacje, opracowania itd. Dla urzędu Miasta, celem zasilenia systemu GIS danymi.
Źródło informacji: brak danych, Data źródła: 2019.06.27, 11:02, Zatwierdził do publikacji: Tomasz Kolasa, data publikacji: 2019.06.30, 20:25, Historia zmian