Wydział Obsługi Mieszkańców

Do zadań Wydziału Obsługi Mieszkańców należy bieżąca obsługa klientów urzędu, w tym w szczególności:

  •  Prowadzenie bieżącej obsługi klientów, w tym:
    • udzielanie informacji klientom o miejscu i sposobie załatwiania spraw w Urzędzie,
    • prowadzenie kancelarii Urzędu oraz komputerowego rejestru pism i dokumentów,
    • obsługa centrali telefonicznej,
    • potwierdzanie profilu zaufanego na platformie ePUAP.
  • realizacja zadań związanych z przyjmowaniem wniosków i wydawaniem:
    • Karty Dużej Rodziny,
    • Zachodniopomorskiej Karty Dużej Rodziny,
    • Kołobrzeskiej Karty Seniora,
    • Zachodniopomorskiej Karty Seniora,
    • Kołobrzeskiej Karty Mieszkańca.
  • w oparciu o ustawy o ewidencji ludności, dowodach osobistych, Kodeks Wyborczy:
    • prowadzenie czynności i postępowań administracyjnych w zakresie zameldowania i wymeldowania obywateli polskich i cudzoziemców, wydawanie zaświadczeń z zakresu spraw meldunkowych,
    • prowadzenie rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru dowodów osobistych, weryfikacja i aktualizacja danych osobowych w aplikacji "Źródło", rejestrze mieszkańców i rejestrze cudzoziemców,
    • udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, rejestru dowodów osobistych oraz rejestru PESEL
    • sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi przedszkolnemu i szkolnemu na potrzeby oświaty,
    • sporządzanie raportów w celach statystycznych,
    • przyjmowanie i realizacja wniosków o wydanie dowodów osobistych, wydawanie dowodów osobistych, przyjmowanie zawiadomień o utracie bądź zniszczeniu dowodów osobistych, wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego, unieważnianie dowodów osobistych,
    • prowadzenie spraw związanych z wyborami, w tym rejestru wyborców, sporządzanie spisów wyborców, wydawanie decyzji w tym zakresie, sporządzanie aktów pełnomocnictwa dla wyborców
    • aktualizacja rejestru wyborców - prowadzenie rejestru osób wykreślonych i rejestru osób dopisanych, sporządzanie kwartalnych meldunków wyborczych,
    • przyjmowanie oświadczeń o organizowaniu zgromadzeń, wydawanie zakazów zgromadzeń i rozwiązywanie zgromadzeń zagrażających życiu, zdrowiu lub mieniu,
    • przyjmowanie zawiadomień o organizacji imprez artystycznych i rozrywkowych,
    • współpraca z policją w sprawach bezpieczeństwa publicznego oraz dyscypliny meldunkowej,
    • prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa imprez masowych,
    • występowanie o nadanie numeru PESEL dla: obywateli polskich zamieszkujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz cudzoziemców zamieszkujących na terytorium RP z wyjątkiem nowonarodzonych dzieci oraz udzielanie informacji w tym zakresie,
    • pozyskiwanie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców,

Do zadań wydziału w zakresie działalności gospodarczej należy prowadzenie spraw wynikających z ustaw: o swobodzie działalności gospodarczej, przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej, o świadczeniu usług na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, o transporcie drogowym, o usługach turystycznych, a w szczególności:

  • przyjmowanie wniosków (CEIDG -1) o wpis do CEIDG i wprowadzanie do systemu teleinformatycznego danych podlegających wpisowi,
  • udzielanie informacji i wydawanie zaświadczeń o zarejestrowanych przedsiębiorcach do
  • informacja i pomoc przedsiębiorcom w korzystaniu z PKD (Polska Klasyfikacja Działalności),
  • współpraca z Urzędem Skarbowym, Urzędem Statystycznym i ZUS/KRUS w ramach czynności ewidencyjnych,
  • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  • nadzór nad przestrzeganiem warunków określonych w zezwoleniu na sprzedaż napojów alkoholowych przy współpracy ze służbami porządkowymi,
  • przyjmowanie pisemnych oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych od przedsiębiorców posiadających zezwolenia i bieżąca kontrola dokonywanych opłat,
  • planowanie i realizacja dochodów budżetu miasta z tytułu opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  • prowadzenie spraw związanych z oceną funkcjonowania rynku w zakresie zakłócania ciszy i porządku publicznego, spowodowanego sprzedażą napojów alkoholowych,
  • prowadzenie współpracy z organami kontroli (m.in. PIH, Sanepid) w zakresie prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorców,
  • prowadzenie spraw związanych z transportem drogowym osobowym, wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówkami osobowymi, przyjmowanie licencji w depozyt w przypadku niewykonywania transportu drogowego taksówką,
  • koordynowanie działań i współpraca z Policją, Strażą Miejską, Inspekcją Transportu Drogowego, Wydziałem Komunikacji Starostwa Powiatowego, ZUS, Izbą Skarbową, Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych, organizacjami zrzeszającymi taksówkarzy w zakresie przestrzegania wymogów udzielonych licencji na podstawie ustawy o transporcie drogowym,
  • wydawanie postanowień w zakresie uzgodnień na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym,
  • prowadzenie ewidencji obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie, a nie będących obiektami hotelarskimi położonymi na terenie miasta oraz wydawanie zaświadczeń o dokonanych w ewidencji wpisach,
  • realizacja zadań określonych w programach operacyjnych w ramach Strategii Rozwoju Miasta.

WYKAZ TELEFONÓW URZĘDU MIASTA