Do zadań Wydziału Gospodarki Komunalnej i Lokalowej należy prowadzenie spraw związanych z gospodarką i eksploatacją miejskiej infrastruktury i zasobami lokalowymi w zakresie utrzymania i remontów, a w szczególności:
w zakresie spraw związanych z zarządzaniem zasobem lokalowym Gminy Miasto Kołobrzeg, tj. budynkami i lokami mieszkalnymi, lokalami użytkowymi, garażami należy:
tworzenie warunków umownych oraz sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem postanowień umowy przez zarządców zasobów lokalowych Gminy Miasto Kołobrzeg,
dokonywanie rozliczeń finansowych dotyczących wynagrodzenia zarządcy, kosztów eksploatacyjnych, opłat za media i funduszy remontowych w oparciu o przedkładane przez zarządcę dokumenty,
opracowywanie planów i programów zarządzania zasobami lokalowymi gminy,
planowanie dochodów i wydatków związanych z zarządzaniem zasobem lokalowym gminy oraz przedkładanie tych planów do ujęcia w budżecie Miasta,
prowadzenie spraw związanych z:
zawieraniem i rozwiązywaniem umów o najem lokali mieszkalnych, lokali użytkowych i garaży,
zawieraniem i rozwiązywaniem umów z podmiotami dostarczającymi do zasobów lokalowych media, m.in. wodę, ciepło, energię elektryczną, gaz lub świadczącymi usługi w zakresie odprowadzania ścieków, zbierania odpadów itp.,
ustalaniem wymiaru czynszu najmu lokali użytkowych, garaży,
postępowaniem egzekucyjnym (eksmisje, dochodzenie należności czynszowych i należności z tytułu przypisanych opłat),
wykonywanie zadań związanych z reprezentowaniem Miasta w funkcjach właściciela zasobów lokalowych we wspólnotach w ramach udzielonego upoważnienia,
prowadzenie spraw wynikających z działania Komisji Mieszkaniowej,
nadzór nad działalnością eksploatacyjną i remontową zasobów mieszkaniowych Gminy Miasto Kołobrzeg,
wykonywanie w ramach udzielonego upoważnienia zadań związanych
z reprezentowaniem Miasta jako właściciela zasobów lokalowych,
prowadzeniespraw związanych z zapewnieniem azylu bezdomnym zwierzętom,
utrzymanie w należytym stanie technicznym miejskich zasobów osiedlowych: urządzeń na terenach rekreacyjnych i placach zabaw i innych drobnych form architektonicznych,
planowanie i nadzorowanie remontów nawierzchni oraz małej architektury.
realizacja zadań określonych w programach operacyjnych w ramach Strategii Rozwoju Miasta
w zakresie spraw związanych z gospodarką i eksploatacją infrastruktury drogowej Gminy Miasto Kołobrzeg tj. drogami publicznymi i wewnętrznymi (nie zaliczonymi do żadnej z kategorii dróg publicznych), a w szczególności:
współpraca z innymi organami w zakresie inżynierii ruchu drogowego,
opiniowanie projektów, koncepcji stałej lub tymczasowej organizacji ruchu na drogach publicznych i wewnętrznych,
nadzorowanie usług związanych z utrzymaniem i konserwacją oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
planowanie, realizacja i nadzorowanie remontów nawierzchni jezdni, chodników, miejsc postojowych,
przygotowywanie merytoryczne dokumentacji do przetargów na zadania w zakresie kompetencji referatu, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych we współdziałaniu z Biurem Zamówień Publicznych, przygotowywanie projektów umów,
wydawanie zezwoleń na korzystanie z przystanków komunikacyjnych na terenie m. Kołobrzeg, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Miasto Kołobrzeg
opiniowanie projektów i koncepcji w zakresie budowy, przebudowy, remontu dróg
prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących wydawania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z gospodarką drogową i potrzebami ruchu drogowego, naliczanie kar i opłat,
wydawanie zezwoleń na zajęcie terenów dróg wewnętrznych na potrzeby prowadzonych robót związanych z umieszczeniem infrastruktury technicznej - przygotowywanie umów,
nadzór na realizacją umowy na administrowanie i zarządzanie strefami płatnego parkowania,
prowadzenie spraw związanych z ewidencją dróg,
opiniowanie i współpraca przy opracowywaniu projektów planów rozwoju sieci drogowej
przygotowywanie materiałów do opracowania projektu budżetu miasta i innych programów z zakresu działalności referatu,
sporządzanie dokumentów dotyczących sprawozdawczości zewnętrznej i wewnętrznej z zakresu działalności referatu,
bieżąca współpraca z Radami i Zarządami Osiedli w zakresie kompetencji referatu,
realizacja zadań określonych w programach operacyjnych w ramach Strategii Rozwoju
Miasta,
prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem systemu Kołobrzeskiego Roweru
Miejskiego.
Źródło informacji: brak danych, Data źródła: 2019.06.27, 10:54, Zatwierdził do publikacji: Tomasz Kolasa, data publikacji: 2019.06.30, 20:27, Historia zmian