Wydział Gospodarki Komunalnej i Lokalowej

 Do zadań Wydziału Gospodarki Komunalnej i Lokalowej należy prowadzenie spraw związanych z gospodarką i eksploatacją miejskiej infrastruktury i zasobami lokalowymi w zakresie utrzymania i remontów, a w szczególności:

  • w zakresie spraw związanych z zarządzaniem zasobem lokalowym Gminy Miasto Kołobrzeg, tj. budynkami i lokami mieszkalnymi, lokalami użytkowymi, garażami należy:
  • tworzenie warunków umownych oraz sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem postanowień umowy przez zarządców zasobów lokalowych Gminy Miasto Kołobrzeg,
  • dokonywanie rozliczeń finansowych dotyczących wynagrodzenia zarządcy, kosztów eksploatacyjnych, opłat za media i funduszy remontowych w oparciu o przedkładane przez zarządcę dokumenty,
  • opracowywanie planów i programów zarządzania zasobami lokalowymi gminy,
  • planowanie dochodów i wydatków związanych z zarządzaniem zasobem lokalowym gminy oraz przedkładanie tych planów do ujęcia w budżecie Miasta,
  • prowadzenie spraw związanych z:
    • zawieraniem i rozwiązywaniem umów o najem lokali mieszkalnych, lokali użytkowych i garaży,
    • zawieraniem i rozwiązywaniem umów z podmiotami dostarczającymi do zasobów lokalowych media, m.in. wodę, ciepło, energię elektryczną, gaz lub świadczącymi usługi w zakresie odprowadzania ścieków, zbierania odpadów itp.,
    • ustalaniem wymiaru czynszu najmu lokali użytkowych, garaży,
  •  postępowaniem egzekucyjnym (eksmisje, dochodzenie należności czynszowych i należności z tytułu przypisanych opłat),
  • wykonywanie zadań związanych z reprezentowaniem Miasta w funkcjach właściciela zasobów lokalowych we wspólnotach w ramach udzielonego upoważnienia,
  • prowadzenie spraw wynikających z działania Komisji Mieszkaniowej,
  • gospodarka gminnymi zasobami mieszkaniowymi poprzez:
  • nadzór nad działalnością eksploatacyjną i remontową zasobów mieszkaniowych Gminy Miasto Kołobrzeg,
  •  wykonywanie w ramach udzielonego upoważnienia zadań związanych z reprezentowaniem Miasta jako właściciela zasobów lokalowych,
  • prowadzeniespraw związanych z zapewnieniem azylu bezdomnym zwierzętom,
  • utrzymanie w należytym stanie technicznym miejskich zasobów osiedlowych: urządzeń na terenach rekreacyjnych i placach zabaw i innych drobnych form architektonicznych,
  • planowanie i nadzorowanie remontów nawierzchni oraz małej architektury.
  • realizacja zadań określonych w programach operacyjnych w ramach Strategii Rozwoju Miasta w zakresie spraw związanych z gospodarką i eksploatacją infrastruktury drogowej Gminy Miasto Kołobrzeg tj. drogami publicznymi i wewnętrznymi (nie zaliczonymi do żadnej z kategorii dróg publicznych), a w szczególności:
    • współpraca z innymi organami w zakresie inżynierii ruchu drogowego,
    • opiniowanie projektów, koncepcji stałej lub tymczasowej organizacji ruchu na drogach publicznych i wewnętrznych,
    • nadzorowanie usług związanych z utrzymaniem i konserwacją oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
    • planowanie, realizacja i nadzorowanie remontów nawierzchni jezdni, chodników, miejsc postojowych,
    • przygotowywanie merytoryczne dokumentacji do przetargów na zadania w zakresie kompetencji referatu, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych we współdziałaniu z Biurem Zamówień Publicznych, przygotowywanie projektów umów,
    • wydawanie zezwoleń na korzystanie z przystanków komunikacyjnych na terenie m. Kołobrzeg, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Miasto Kołobrzeg
    • opiniowanie projektów i koncepcji w zakresie budowy, przebudowy, remontu dróg
    • prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących wydawania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z gospodarką drogową i potrzebami ruchu drogowego, naliczanie kar i opłat,
    • wydawanie zezwoleń na zajęcie terenów dróg wewnętrznych na potrzeby prowadzonych robót związanych z umieszczeniem infrastruktury technicznej - przygotowywanie umów,
    • nadzór na realizacją umowy na administrowanie i zarządzanie strefami płatnego parkowania,
    • prowadzenie spraw związanych z ewidencją dróg,
    • opiniowanie i współpraca przy opracowywaniu projektów planów rozwoju sieci drogowej
    • przygotowywanie materiałów do opracowania projektu budżetu miasta i innych programów z zakresu działalności referatu,
    • sporządzanie dokumentów dotyczących sprawozdawczości zewnętrznej i wewnętrznej z zakresu działalności referatu,
    • bieżąca współpraca z Radami i Zarządami Osiedli w zakresie kompetencji referatu,
    • realizacja zadań określonych w programach operacyjnych w ramach Strategii Rozwoju Miasta,
  • prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem systemu Kołobrzeskiego Roweru Miejskiego.

WYKAZ TELEFONÓW URZĘDU MIASTA