Biuro Kontroli Podatkowej

Do zadań Biura Kontroli Podatkowej należy w szczególności:

  1. prowadzenie kontroli podatkowej zgodnie z przepisami Działu VI ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa oraz rozdziału 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo Przedsiębiorców;
  2. prowadzenie kontroli podatkowej zgodnie z planem kontroli na dany rok podatkowy ustalanym wraz ze Skarbnikiem Miasta i zatwierdzonym zarządzeniem wewnętrznym przez Prezydenta Miasta;
  3. kontrola wywiązywania się podatników i inkasentów opłaty uzdrowiskowej i targowej z obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego poprzez kontrolę:
    1. w terenie powierzchni gruntów i sposobu ich opodatkowania,
    2. w terenie powierzchni użytkowej budynków lub ich części oraz sposobu ich wykorzystania,
    3. w terenie posiadanych przez podatnika budowli lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej,
    4. dokumentacji księgowej w zakresie ppkt a)-c),
    5. dokumentacji posiadanych środków transportowych,
    6. prawidłowości poboru opłaty uzdrowiskowej przez inkasentów,
    7. prawidłowości poboru opłaty targowej przez inkasentów;
  4. sporządzanie dokumentacji z czynności kontrolnych - protokoły kontroli;
  5. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu oraz innymi organami;
  6. prowadzenie rejestrów przeprowadzonych kontroli, postanowień, wezwań, zawiadomień oraz innej korespondencji;
  7. sporządzanie sprawozdań i wniosków z przeprowadzonych kontroli podatkowych Prezydentowi Miasta;
  8. prowadzenie kontroli podatkowej poza planem kontroli w uzasadnionych przypadkach;
  9. opracowywanie wniosków o wszczęcie postępowania w sprawach o przestępstwa wykroczenia skarbowe ujawnione w toku kontroli podatkowych.

WYKAZ TELEFONÓW URZĘDU MIASTA