Do zadań Pełnomocnika Prezydenta ds. Osób Niepełnosprawnych należy podejmowanie i koordynowanie przedsięwzięć mających na celu pełną integrację osób niepełnosprawnych w społeczności lokalnej oraz działań związanych z realizacją polityki społecznej wobec osób niepełnosprawnych z terenu Miasta Kołobrzeg, a dotyczących w szczególności:
Planowania, koordynowania i wspierania działań podejmowanych na rzecz środowiska osób niepełnosprawnych.
Współpraca z Powiatową Społeczną Radą do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
Współpraca z przedstawicielami administracji rządowej, jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi w zakresie problematyki dotyczącej środowiska osób niepełnosprawnych.
Inicjowanie, koordynowanie i nadzór nad działaniami w zakresie organizowanych kampanii społecznych, wystaw, konferencji na rzecz środowiska osób niepełnosprawnych.
Analizowanie potrzeb osób niepełnosprawnych w zakresie:
Możliwości i łatwości dostępu do obiektów użyteczności publicznej,
Uczestnictwa w życiu społecznym i zawodowym (zgodnie z oczekiwaniami, kwalifikacjami, wykształceniem i możliwościami),
Zapobiegania wykluczeniom społecznym wynikającym z ograniczeń zdrowotnych bądź technicznych,
Rehabilitacji i udzielania potrzebnych informacji,
Komunikacji międzyludzkiej,
Promowania wolontariatu,
Promowania osiągnięć w nauce, kulturze i sporcie osób niepełnosprawnych.
Przedstawianie Prezydentowi Miasta propozycji rozwiązań problemów poruszanych przez osoby niepełnosprawne.
Pełnomocnik Prezydenta ds. współpracy z radami osiedli
i budżetu obywatelskiego
Do zakresu działania Pełnomocnika w zakresie współpracy z radami osiedla należy:
współpraca z radami osiedla w zakresie ich zadań statutowych,
współdziałanie z wydziałami Urzędu Miasta Kołobrzeg w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania rad osiedli,
organizowanie spotkań Prezydenta Miasta z radami osiedla,
udział w naradach i inicjatywach rad osiedli,
prowadzenie zbioru rocznych sprawozdań z funkcjonowania Rad Osiedli oraz przekazywanie ich merytorycznym wydziałom,
prowadzenie spraw Zarządów Osiedli w zakresie rozliczania przyznanych środków na cele administracyjno-biurowe.
Do zakresu działania Pełnomocnika w zakresie budżetu obywatelskiego należy:
opracowywanie projektów aktów prawnych niezbędnych do corocznego procedowania budżetu obywatelskiego,
przeprowadzenie procedury zgłaszania i wyboru przez mieszkańców zadań do realizacji budżetu obywatelskiego,
koordynowanie prac zespołu ds. weryfikacji wniosków do budżetu obywatelskiego,
wprowadzenie narzędzi dedykowanych budżetowi obywatelskiemu,
promocja budżetu obywatelskiego i współpraca w tym zakresie z Biurem Prezydenta oraz Rzecznikiem Prasowym Prezydenta,
współdziałanie z wydziałami Urzędu Miasta Kołobrzeg w celu zapewnienia prawidłowej realizacji budżetu obywatelskiego.
Źródło informacji: brak danych, Data źródła: 2019.06.27, 10:25, Zatwierdził do publikacji: Tomasz Kolasa, data publikacji: 2019.06.30, 20:33, Historia zmian