Skarbnik Miasta jest głównym księgowym budżetu Miasta i wykonuje zadania w zakresie gospodarki finansowej Miasta.
Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
planowanie potrzeb finansowych Miasta,
opracowywanie projektów budżetu Miasta,
kontrasygnowanie oświadczeń woli mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
opiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Prezydenta w sprawach dotyczących zobowiązań finansowych,
nadzór nad gospodarką finansową i wykonaniem budżetu Miasta,
wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w zakresie upoważnień udzielonych przez Prezydenta,
współpraca z organami podatkowymi, bankami i organami nadzoru finansowego,
wykonywanie innych zadań powierzonych przez Prezydenta.
Skarbnik Miasta sprawuje nadzór finansowy nad działalnością Urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych.
Zadania Skarbnika Miasta, jako głównego księgowego budżetu Miasta wynikają z odpowiednich ustaw i przepisów wykonawczych.
Przy wykonywaniu innych kompetencji i zadań powierzonych przez Prezydenta, Skarbnik
Miasta działa w granicach określonych imiennymi pełnomocnictwami i upoważnieniami.
Skarbnik Miasta sprawuje bezpośredni nadzór nad:
Wydziałem Finansowym,
Wydziałem Dochodów,
Samodzielnym stanowiskiem ds. kontroli podatkowej.
Źródło informacji: brak danych, Data źródła: 2019.06.27, 10:16, Zatwierdził do publikacji: Tomasz Kolasa, data publikacji: 2019.06.30, 20:33, Historia zmian