Do zadań Prezydenta należą wszelkie czynności związane z kierowaniem Urzędem, a nie zastrzeżone do kompetencji innych organów. Do zakresu zadań i kompetencji Prezydenta należy w szczególności:
kierowanie bieżącymi sprawami Miasta,
kierowanie Urzędem,
reprezentowanie Miasta i Urzędu na zewnątrz,
wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Urzędu,
wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
informowanie mieszkańców Miasta o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywania środków budżetowych,
ogłaszanie budżetu Miasta i sprawozdań z jego wykonania,
przedkładanie Radzie projektów uchwał,
przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podejmowanych przez Radę,
dokonywanie podziału zadań, kompetencji, odpowiedzialności a także rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy Zastępcami Prezydenta, Sekretarzem, Skarbnikiem,
sprawowanie funkcji terenowego organu obrony cywilnej,
ustanawianie Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Pracy Urzędu,
wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Prezydenta w przepisach szczegółowych,
pełnienie funkcji zgromadzenia wspólników w stosunku do spółek z udziałem Gminy Miasto Kołobrzeg,
nadzór nad ochroną informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przekazywanych w Urzędzie,
nadzór nad planowaniem, przygotowaniem i prowadzeniem inwestycji miejskich,
współpraca z komitetami społecznymi w sprawie wspólnych inwestycji,
współpraca z Radą, jej komisjami oraz organami jednostek pomocniczych w zakresie swego działania,
wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych,
kierowanie w czasie stanu klęski żywiołowej działaniami prowadzonymi na obszarze miasta w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia.
pełnienie funkcji szefa miejskiego zespołu zarządzania kryzysowego,
pełnienie funkcji administratora danych osobowych,
realizacja zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony.
Prezydent prowadzi bezpośredni nadzór nad:
Rzecznikiem Prasowym;
Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Informacji Niejawnych;
Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Uzależnień;
Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Strategii Rozwoju Miasta;
Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Nadzoru Właścicielskiego i Udziału Miasta w Związkach i Stowarzyszeniach;
Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Osób Niepełnosprawnych;
Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Równego Traktowania
Pełnomocnikiem Prezydenta ds. współpracy z radami osiedla i budżetu obywatelskiego;
Inspektorem Ochrony Danych;
Administratorem Systemów Informatycznych;
Biurem Audytu i Kontroli;
Biurem Prezydenta Miasta;
Biurem Prawnym;
Biurem Miejskiego Konserwatora Zabytków
Wydziałem Urbanistyki i Architektury;
Urzędem Stanu Cywilnego;
Wydziałem Zarządzania Kryzysowego;
Strażą Miejską
Prezydent może upoważnić swoich Zastępców, Sekretarza, Skarbnika, Naczelników
Wydziałów oraz innych pracowników Urzędu do realizacji niektórych swoich zadań i kompetencji.
Do wspólnych kompetencji Zastępców Prezydenta, Sekretarza i Skarbnika należy w szczególności:
nadzór i koordynacja pracy podległych im wydziałów,
koordynacja pracy Urzędu w ramach właściwości podległych wydziałów z uwzględnieniem kompetencji kierownika Urzędu,
wydawanie w imieniu Prezydenta i z jego upoważnienia decyzji administracyjnych w sprawach należących do właściwości podległych wydziałów,
reprezentowanie Urzędu - w imieniu Prezydenta - w roboczych kontaktach zewnętrznych, w tym prowadzenie negocjacji w sprawach cywilnoprawnych,
nadzorowanie działalności miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie ich właściwości,
współpraca z Radą, jej komisjami oraz organami jednostek pomocniczych w zakresie swego działania,
Źródło informacji: brak danych, Data źródła: 2019.06.27, 10:08, Zatwierdził do publikacji: Tomasz Kolasa, data publikacji: 2019.06.30, 20:34, Historia zmian