PREZYDENT MIASTA

Do zadań Prezydenta należą wszelkie czynności związane z kierowaniem Urzędem, a nie zastrzeżone do kompetencji innych organów. Do zakresu zadań i kompetencji Prezydenta należy w szczególności:

  • kierowanie bieżącymi sprawami Miasta,
  • kierowanie Urzędem,
  • reprezentowanie Miasta i Urzędu na zewnątrz,
  • wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Urzędu,
  • wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
  • informowanie mieszkańców Miasta o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywania środków budżetowych,
  • ogłaszanie budżetu Miasta i sprawozdań z jego wykonania,
  • przedkładanie Radzie projektów uchwał,
  • przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podejmowanych przez Radę,
  • dokonywanie podziału zadań, kompetencji, odpowiedzialności a także rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy Zastępcami Prezydenta, Sekretarzem, Skarbnikiem,
  • sprawowanie funkcji terenowego organu obrony cywilnej,
  • ustanawianie Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Pracy Urzędu,
  • wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Prezydenta w przepisach szczegółowych,
  • pełnienie funkcji zgromadzenia wspólników w stosunku do spółek z udziałem Gminy Miasto Kołobrzeg,
  • nadzór nad ochroną informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przekazywanych w Urzędzie,
  • nadzór nad planowaniem, przygotowaniem i prowadzeniem inwestycji miejskich,
  • współpraca z komitetami społecznymi w sprawie wspólnych inwestycji,
  • współpraca z Radą, jej komisjami oraz organami jednostek pomocniczych w zakresie swego działania,
  • wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych,
  • kierowanie w czasie stanu klęski żywiołowej działaniami prowadzonymi na obszarze miasta w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia.
  • pełnienie funkcji szefa miejskiego zespołu zarządzania kryzysowego,
  • pełnienie funkcji administratora danych osobowych,
  • realizacja zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony.

Prezydent prowadzi bezpośredni nadzór nad:

  • Rzecznikiem Prasowym;
  • Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Informacji Niejawnych;
  • Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Uzależnień;
  • Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Strategii Rozwoju Miasta;
  • Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Nadzoru Właścicielskiego i Udziału Miasta w Związkach i Stowarzyszeniach;
  • Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Osób Niepełnosprawnych;
  • Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Równego Traktowania
  • Pełnomocnikiem Prezydenta ds. współpracy z radami osiedla i budżetu obywatelskiego;
  • Inspektorem Ochrony Danych;
  • Administratorem Systemów Informatycznych;
  • Biurem Audytu i Kontroli;
  • Biurem Prezydenta Miasta;
  • Biurem Prawnym;
  • Biurem Miejskiego Konserwatora Zabytków
  • Wydziałem Urbanistyki i Architektury;
  • Urzędem Stanu Cywilnego;
  • Wydziałem Zarządzania Kryzysowego;
  • Strażą Miejską

Prezydent może upoważnić swoich Zastępców, Sekretarza, Skarbnika, Naczelników Wydziałów oraz innych pracowników Urzędu do realizacji niektórych swoich zadań i kompetencji.

Do wspólnych kompetencji Zastępców Prezydenta, Sekretarza i Skarbnika należy w szczególności:

  • nadzór i koordynacja pracy podległych im wydziałów,
  • koordynacja pracy Urzędu w ramach właściwości podległych wydziałów z uwzględnieniem kompetencji kierownika Urzędu,
  • wydawanie w imieniu Prezydenta i z jego upoważnienia decyzji administracyjnych w sprawach należących do właściwości podległych wydziałów,
  • reprezentowanie Urzędu - w imieniu Prezydenta - w roboczych kontaktach zewnętrznych, w tym prowadzenie negocjacji w sprawach cywilnoprawnych,
  • nadzorowanie działalności miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie ich właściwości,
  • współpraca z Radą, jej komisjami oraz organami jednostek pomocniczych w zakresie swego działania,
  • przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych.

WYKAZ TELEFONÓW URZĘDU MIASTA