Uchwała Nr XV/193/11
Rady Miasta Kołobrzeg
z dnia 29 grudnia 2011 r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg na 2012 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. "d" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) Rada Miasta Kołobrzeg uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się dochody budżetu w wysokości 178.999.870,38 zł
(załączniki nr 1 i 2)
z tego:
dochody bieżące 150.734.416,38 zł
dochody majątkowe 28.265.454,00 zł
w tym:
- dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami (zał. Nr 5) 9.130.506,00 zł
- dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych na podstawie porozumień z organami tej administracji (zał. Nr 6) 25.000,00 zł
- dochody związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego (zał. Nr 7) 1.762.705,00 zł
- dochody z opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (zał. Nr 10) 1.850.000,00 zł
§ 2
Ustala się wydatki budżetu w wysokości 191.718.475,75 zł
(załącznik nr 3)
z tego:
wydatki bieżące 149.203.293,77 zł
wydatki majątkowe 42.515.181,98 zł
w tym:
- wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami (zał. Nr 5) 9.130.506,00 zł
- wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowane na podstawie porozumień i umów z organami tej administracji (zał. Nr 6) 25.000,00 zł
- wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego (zał. Nr 7) 3.103.350,00 zł
- wydatki związane z realizacją Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Programu Przeciwdziałania Narkomanii(zał. Nr 10) 2.300.000,00 zł
§ 3
Ustala się:
- planowany deficyt budżetowy w kwocie 12.718.605,37 zł
- przychody i rozchody budżetu oraz sposób finansowania deficytu budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 4 do uchwały.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
- ogólną w wysokości 800.000,00 zł.
- celowe:
- na remonty w obiektach oświatowych w kwocie 1.200.000,00 zł,
- na wydatki związane z nauczaniem indywidualnym, przewidywanymi odprawami emerytalnymi, awansem zawodowym nauczycieli, urlopami dla poratowania zdrowia w szkołach i przedszkolach oraz na uzupełnienie dotacji dla istniejących przedszkoli i szkół niepublicznych i ewentualne dotacje dla nowych przedszkoli i szkół niepublicznych w kwocie 800.000,00 zł,
- na realizację projektów współfinansowanych z różnych środków np. ze środków Unii Europejskiej, fundacji, agencji itp. w wysokości 30.000,00 zł,
- rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 470.000,00 zł. w tym inwestycyjnych 400.000 zł.
§ 5
Ustala się plan wydatków realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi zgodnie z załącznikiem nr15 do uchwały.
§ 6
Ustala się plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych zgodnie z załącznikiem nr 12 do uchwały.
§ 7
Ustala się plany dochodów i wydatków wydzielonych rachunków oświatowych jednostek budżetowych zgodnie z załącznikami nr 12 i 13 do uchwały.
§ 8
Ustala się dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem nr 8 do uchwały w tym:
- podmiotowe:
- w kwocie 3.000.000,00 zł dla Regionalnego Centrum Kultury w Kołobrzegu na bieżące wydatki Centrum i realizację imprez .
- w kwocie 1.309.900,00 zł na wydatki bieżące Biblioteki Publicznej w Kołobrzegu,
- przedmiotową z budżetu w łącznej kwocie 3.990.755,00 zł dla zakładu budżetowego – Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kołobrzegu skalkulowaną w następujący sposób:
- kwotę 759.488,00 zł brutto do hali Milenium kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 51,83 zł do m2 powierzchni obiektu,
- kwotę 652.566,00 zł brutto do basenu sportowego kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 47,54 zł do m2 powierzchni obiektu,
- kwotę 193.301,00 zł brutto do hali przy ul. Wąskiej kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 144,47 zł do m2 powierzchni obiektu,
- kwotę 1.207.897,00 zł brutto do stadionu piłkarskiego kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 29,96 zł do m2 powierzchni obiektu,
- kwotę 22.520,00 zł brutto do euroboiska kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 2,22 zł do m2 powierzchni obiektu,
- kwotę 320.760,00 zł brutto do torów łuczniczych kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 58,62 zł do m2 powierzchni obiektu,
- kwotę 462.918,00 zł brutto do lodowiska kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 169,20 zł do m2 powierzchni obiektu,
- kwotę 102.823,00 zł brutto do skate-parku kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 41,73 zł do m2 powierzchni obiektu,
- kwotę 59.222,00 zł brutto do strzelnicy sportowej kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 636,80 zł do m2 powierzchni obiektu,
- kwotę 161.782,00 zł brutto do boiska "Orlik 2012" przy ul. Makuszyńskiego kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 25,70 zł do m2 powierzchni obiektu,
- kwotę 47.478,00 zł brutto do zespołu boisk sportowo-rekreacyjnych przy ul. Wylotowej kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 7,68 zł do m2 powierzchni obiektu, zgodnie z załącznikiem nr 14 do uchwały.
- celowe w kwocie 1.630.916,00 zł na zadania własne podmiotów dotowanych,
- celowe w kwocie 390.024,00 zł na pomoc innym j.s.t .
- wpłaty środków o charakterze dotacji na rzecz różnych podmiotów w kwocie 473.376,00 zł
§ 9
Ustala się dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem nr 9 do uchwały, w tym:
- podmiotowe dla przedszkoli i szkół niepublicznych w łącznej kwocie 3.368.815,00 zł,
- celowe dla stowarzyszeń i pozostałych jednostek spoza sektora finansów publicznych na realizację zadań własnych Gminy Miasto Kołobrzeg w kwocie 3.916.000,00 zł.
§ 10
Ustala się dodatkowe wytyczne do wykonywania budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg:
- wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Gminy mogą wzrosnąć w roku 2012 zgodnie z regulacjami wynikającymi z Karty Nauczyciela, a wzrosty wynagrodzeń dla pozostałych pracowników (z podwyżką rozliczaną od 1 stycznia 2012 r.) nie mogą spowodować przekroczenia limitów na wynagrodzenia i pochodne ustalonych w planie wydatków budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg dla tych jednostek,
- wydatki jednostek pomocniczych (Rad Osiedli) w łącznej kwocie 38.274,00 zł ujęte w budżecie Gminy Miasto Kołobrzeg (podział środków ujęto w załączniku nr 11) mogą być realizowane przez Przewodniczących Zarządów tych jednostek jako zwrot uzgodnionych, poniesionych wydatków gotówkowych,
- w wyjątkowych sytuacjach wydatki realizowane przez pracowników Urzędu Miasta Kołobrzeg mogą być realizowane z przyznanych im zaliczek gotówkowych na zasadach określonych w obowiązującej w Urzędzie instrukcji obiegu dokumentów finansowo – księgowych,
- Prezydent Miasta Kołobrzeg może upoważnić kierowników jednostek budżetowych do udzielania zaliczek pracownikom tych jednostek wg zasad określonych powyżej w pkt 3.
- uzyskane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zwroty:
- świadczeń dokonanych na rzecz podopiecznych wypłaconych w tym samym roku budżetowym ze środków dotacji budżetu państwa, a w szczególności z tytułu: świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego, składek na ubezpieczenia zdrowotne, przyznanych zasiłków stałych i okresowych, świadczeń w ramach programu rządowego "Pomoc Państwa w zakresie dożywiania",
- pozostałych świadczeń z pomocy społecznej finansowanych z budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg
- zwroty opłat za pobyt w domach pomocy społecznej finansowanych ze środków Gminy Miasto Kołobrzeg i ze środków rodziny zobowiązanej do ponoszenia tych opłat, przyjmowane są na rachunek bieżący wydatków i zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku budżetowym.
§ 11
Upoważnia się Prezydenta Miasta Kołobrzeg do:
- samodzielnego zaciągania i spłat kredytów i pożyczek przeznaczonych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 9.000.000,00 zł podlegających spłacie w roku budżetowym,
- emisji obligacji lub zaciągnięcia kredytu oraz pożyczek w państwowych funduszach celowych do łącznej kwoty 28.000.000,00 zł przeznaczonych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego, wykup obligacji i spłatę kredytów zaciągniętych w latach ubiegłych,
- wystawienia weksli in blanco oraz podpisywania deklaracji wekslowych służących zabezpieczeniu zobowiązań o których mowa w pkt 1 i 2,
- zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków związanych z realizacją przedsięwzięć ujętych w Wieloletniej Prognozie Finansowej oraz ujętych w załączniku nr 15 do niniejszej uchwały i realizowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych
- zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w latach następnych,
- lokowania wolnych środków budżetowych w wybranych przez siebie bankach,
- spłaty zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów oraz wykupu obligacji budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg do kwoty 41.337.940,97 zł zgodnie z załącznikiem nr 4 do uchwały,
§ 12
Upoważnia się Prezydenta Miasta Kołobrzeg do:
- dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych:
- na uposażenia i wynagrodzenia, w tym ze stosunku pracy,
- majątkowych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
- przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym Gminy Miasto Kołobrzeg,
- przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym Gminy Miasto Kołobrzeg do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
Przewodniczący Rady
Ryszard Szufel