Uchwała Nr XV/193/11
Rady Miasta Kołobrzeg
z dnia 29 grudnia 2011 r.

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg na 2012 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. "d" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) Rada Miasta Kołobrzeg uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się dochody budżetu w wysokości 178.999.870,38 zł
(załączniki nr 1 i 2)
z tego:
dochody bieżące 150.734.416,38 zł
dochody majątkowe 28.265.454,00 zł
w tym:

  1. dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami (zał. Nr 5) 9.130.506,00 zł
  2. dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych na podstawie porozumień z organami tej administracji (zał. Nr 6) 25.000,00 zł
  3. dochody związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego (zał. Nr 7) 1.762.705,00 zł
  4. dochody z opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (zał. Nr 10) 1.850.000,00 zł

§ 2

Ustala się wydatki budżetu w wysokości 191.718.475,75 zł
(załącznik nr 3)
z tego:
wydatki bieżące 149.203.293,77 zł
wydatki majątkowe 42.515.181,98 zł
w tym:

  1. wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami (zał. Nr 5) 9.130.506,00 zł
  2. wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowane na podstawie porozumień i umów z organami tej administracji (zał. Nr 6) 25.000,00 zł
  3. wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego (zał. Nr 7) 3.103.350,00 zł
  4. wydatki związane z realizacją Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Programu Przeciwdziałania Narkomanii(zał. Nr 10) 2.300.000,00 zł

§ 3

Ustala się:

  1. planowany deficyt budżetowy w kwocie 12.718.605,37 zł
  2. przychody i rozchody budżetu oraz sposób finansowania deficytu budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 4 do uchwały.

§ 4

W budżecie tworzy się rezerwy:

  1. ogólną w wysokości 800.000,00 zł.
  2. celowe:
    1. na remonty w obiektach oświatowych w kwocie 1.200.000,00 zł,
    2. na wydatki związane z nauczaniem indywidualnym, przewidywanymi odprawami emerytalnymi, awansem zawodowym nauczycieli, urlopami dla poratowania zdrowia w szkołach i przedszkolach oraz na uzupełnienie dotacji dla istniejących przedszkoli i szkół niepublicznych i ewentualne dotacje dla nowych przedszkoli i szkół niepublicznych w kwocie 800.000,00 zł,
    3. na realizację projektów współfinansowanych z różnych środków np. ze środków Unii Europejskiej, fundacji, agencji itp. w wysokości 30.000,00 zł,
    4. rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 470.000,00 zł. w tym inwestycyjnych 400.000 zł.

§ 5

Ustala się plan wydatków realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi zgodnie z załącznikiem nr15 do uchwały.

§ 6

Ustala się plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych zgodnie z załącznikiem nr 12 do uchwały.

§ 7

Ustala się plany dochodów i wydatków wydzielonych rachunków oświatowych jednostek budżetowych zgodnie z załącznikami nr 12 i 13 do uchwały.

§ 8

Ustala się dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem nr 8 do uchwały w tym:

  1. podmiotowe:
    1. w kwocie 3.000.000,00 zł dla Regionalnego Centrum Kultury w Kołobrzegu na bieżące wydatki Centrum i realizację imprez .
    2. w kwocie 1.309.900,00 zł na wydatki bieżące Biblioteki Publicznej w Kołobrzegu,
  2. przedmiotową z budżetu w łącznej kwocie 3.990.755,00 zł dla zakładu budżetowego – Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kołobrzegu skalkulowaną w następujący sposób:
    1. kwotę 759.488,00 zł brutto do hali Milenium kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 51,83 zł do m2 powierzchni obiektu,
    2. kwotę 652.566,00 zł brutto do basenu sportowego kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 47,54 zł do m2 powierzchni obiektu,
    3. kwotę 193.301,00 zł brutto do hali przy ul. Wąskiej kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 144,47 zł do m2 powierzchni obiektu,
    4. kwotę 1.207.897,00 zł brutto do stadionu piłkarskiego kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 29,96 zł do m2 powierzchni obiektu,
    5. kwotę 22.520,00 zł brutto do euroboiska kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 2,22 zł do m2 powierzchni obiektu,
    6. kwotę 320.760,00 zł brutto do torów łuczniczych kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 58,62 zł do m2 powierzchni obiektu,
    7. kwotę 462.918,00 zł brutto do lodowiska kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 169,20 zł do m2 powierzchni obiektu,
    8. kwotę 102.823,00 zł brutto do skate-parku kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 41,73 zł do m2 powierzchni obiektu,
    9. kwotę 59.222,00 zł brutto do strzelnicy sportowej kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 636,80 zł do m2 powierzchni obiektu,
    10. kwotę 161.782,00 zł brutto do boiska "Orlik 2012" przy ul. Makuszyńskiego kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 25,70 zł do m2 powierzchni obiektu,
    11. kwotę 47.478,00 zł brutto do zespołu boisk sportowo-rekreacyjnych przy ul. Wylotowej kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 7,68 zł do m2 powierzchni obiektu, zgodnie z załącznikiem nr 14 do uchwały.
  3. celowe w kwocie 1.630.916,00 zł na zadania własne podmiotów dotowanych,
  4. celowe w kwocie 390.024,00 zł na pomoc innym j.s.t .
  5. wpłaty środków o charakterze dotacji na rzecz różnych podmiotów w kwocie 473.376,00

§ 9

Ustala się dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem nr 9 do uchwały, w tym:

  1. podmiotowe dla przedszkoli i szkół niepublicznych w łącznej kwocie 3.368.815,00 zł,
  2. celowe dla stowarzyszeń i pozostałych jednostek spoza sektora finansów publicznych na realizację zadań własnych Gminy Miasto Kołobrzeg w kwocie 3.916.000,00 zł.

§ 10

Ustala się dodatkowe wytyczne do wykonywania budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg:

  1. wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Gminy mogą wzrosnąć w roku 2012 zgodnie z regulacjami wynikającymi z Karty Nauczyciela, a wzrosty wynagrodzeń dla pozostałych pracowników (z podwyżką rozliczaną od 1 stycznia 2012 r.) nie mogą spowodować przekroczenia limitów na wynagrodzenia i pochodne ustalonych w planie wydatków budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg dla tych jednostek,
  2. wydatki jednostek pomocniczych (Rad Osiedli) w łącznej kwocie 38.274,00 zł ujęte w budżecie Gminy Miasto Kołobrzeg (podział środków ujęto w załączniku nr 11) mogą być realizowane przez Przewodniczących Zarządów tych jednostek jako zwrot uzgodnionych, poniesionych wydatków gotówkowych,
  3. w wyjątkowych sytuacjach wydatki realizowane przez pracowników Urzędu Miasta Kołobrzeg mogą być realizowane z przyznanych im zaliczek gotówkowych na zasadach określonych w obowiązującej w Urzędzie instrukcji obiegu dokumentów finansowo – księgowych,
  4. Prezydent Miasta Kołobrzeg może upoważnić kierowników jednostek budżetowych do udzielania zaliczek pracownikom tych jednostek wg zasad określonych powyżej w pkt 3.
  5. uzyskane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zwroty:
    1. świadczeń dokonanych na rzecz podopiecznych wypłaconych w tym samym roku budżetowym ze środków dotacji budżetu państwa, a w szczególności z tytułu: świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego, składek na ubezpieczenia zdrowotne, przyznanych zasiłków stałych i okresowych, świadczeń w ramach programu rządowego "Pomoc Państwa w zakresie dożywiania",
    2. pozostałych świadczeń z pomocy społecznej finansowanych z budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg
    3. zwroty opłat za pobyt w domach pomocy społecznej finansowanych ze środków Gminy Miasto Kołobrzeg i ze środków rodziny zobowiązanej do ponoszenia tych opłat, przyjmowane są na rachunek bieżący wydatków i zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku budżetowym.

§ 11

Upoważnia się Prezydenta Miasta Kołobrzeg do:

  1. samodzielnego zaciągania i spłat kredytów i pożyczek przeznaczonych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 9.000.000,00 zł podlegających spłacie w roku budżetowym,
  2. emisji obligacji lub zaciągnięcia kredytu oraz pożyczek w państwowych funduszach celowych do łącznej kwoty 28.000.000,00 zł przeznaczonych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego, wykup obligacji i spłatę kredytów zaciągniętych w latach ubiegłych,
  3. wystawienia weksli in blanco oraz podpisywania deklaracji wekslowych służących zabezpieczeniu zobowiązań o których mowa w pkt 1 i 2,
  4. zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków związanych z realizacją przedsięwzięć ujętych w Wieloletniej Prognozie Finansowej oraz ujętych w załączniku nr 15 do niniejszej uchwały i realizowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych
  5. zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w latach następnych,
  6. lokowania wolnych środków budżetowych w wybranych przez siebie bankach,
  7. spłaty zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów oraz wykupu obligacji budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg do kwoty 41.337.940,97 zł zgodnie z załącznikiem nr 4 do uchwały,

§ 12

Upoważnia się Prezydenta Miasta Kołobrzeg do:

  1. dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych:
    1. na uposażenia i wynagrodzenia, w tym ze stosunku pracy,
    2. majątkowych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
  2. przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym Gminy Miasto Kołobrzeg,
  3. przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym Gminy Miasto Kołobrzeg do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.

§ 13

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

Przewodniczący Rady
Ryszard Szufel

Załącznik nr 1 - Dochody budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg w 2012 roku wg klasyfikacji budżetowej

58 KBPobierz na dyskPodgląd pliku

Załącznik nr 2 - Dochody budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg w 2012 roku według ważniejszych źródeł

53 KBPobierz na dyskPodgląd pliku

Załącznik nr 3 - Wydatki budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg na 2012 r.

48 KBPobierz na dyskPodgląd pliku

Załącznik nr 4 - Przewidywane przychody i rozchody Gminy Miasto Kołobrzeg w roku 2012

20 KBPobierz na dyskPodgląd pliku

Załącznik nr 5 - Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2012 r.

23 KBPobierz na dyskPodgląd pliku

Załącznik nr 6 - Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w 2012 r. (cmentarz wojenny)

23 KBPobierz na dyskPodgląd pliku

Załącznik nr 7 - Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego w 2012 r.

26 KBPobierz na dyskPodgląd pliku

Załącznik nr 8 - Dotacje z budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg dla jednostek sektora finansów publicznych w roku 2012

37 KBPobierz na dyskPodgląd pliku

Załącznik nr 9 - Dotacje z budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg dla jednostek spoza sektora finansów publicznych w roku 2012

23 KBPobierz na dyskPodgląd pliku

Załącznik nr 10 - Dochody z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż alkoholi i wydatki związane z realizacją

22 KBPobierz na dyskPodgląd pliku

Załącznik nr 11 - Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Programu Przeciwdziałania Narkomanii w 2012 r.

18.4 KBPobierz na dyskPodgląd pliku

Załącznik nr 12 - Wydatki jednostek pomocniczych w 2012 r.

27 KBPobierz na dyskPodgląd pliku

Załącznik nr 13 - Przychody i wydatki zakładów budżetowych oraz dochody i wydatki wydzielonych rachunków oświatowych jednostek budżetowych w 2012 r.

53 KBPobierz na dyskPodgląd pliku

Załącznik nr 14 - Plany dochodów i wydatków wydzielonych rachunków oświatowych jednostek budżetowych w 2011 r.

21 KBPobierz na dyskPodgląd pliku

Załącznik nr 15 - Ustalenie wysokości dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego - Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kołobrzegu na rok 2012

37 KBPobierz na dyskPodgląd pliku

Załącznik nr 16 - Plan wydatków budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg na projekty i programy realizowane ze środków funduszy strukturalnych, funduszu spójności i innych środków Unii Europejskiej

134 KBPobierz na dyskPodgląd pliku