Budżet 2011
UCHWAŁA NR IV/25/11
Rady Miasta Kołobrzeg
z dnia 25 stycznia 2011 r.
w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Miasto Kołobrzeg na lata 2011 - 2030
Na podstawie art. 230 ust.6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620 i Nr 123, poz. 835) Rada Miasta Kołobrzeg uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się wieloletnią prognozę finansową Gminy Miasto Kołobrzeg na lata 2011-2030 zgodnie z załącznikiem Nr 1
§ 2
Ustala się planowane i realizowane przedsięwzięcia Gminy Miasto Kołobrzeg w latach 2011-2016 zgodnie z załącznikiem Nr 2
§ 3
Ustala się objaśnienia wartości przyjętych w wieloletniej prognozie finansowej, o której mowa w § 1 zgodnie z załącznikiem Nr 3
§ 4
Upoważnia się Prezydenta Miasta Kołobrzeg do zaciągania zobowiązań:
- związanych z realizacją przedsięwzięć ujętych w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały,
- z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
§ 5
Upoważnia się Prezydenta Miasta Kołobrzeg do przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy Miasto Kołobrzeg do zaciągania zobowiązań, o których mowa w § 4
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2011 r.
Przewodniczący Rady Miasta
Ryszard Szufel
UCHWAŁA NR IV/26/11
Rady Miasta Kołobrzeg
z dnia 25 stycznia 2011 r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg na 2011 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) Rada Miasta Kołobrzeg uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się dochody budżetu w wysokości 192.599.358,42 zł (załączniki nr 1 i 2) z tego:
- dochody bieżące - 142.198.162,04 zł
- dochody majątkowe - 50.401.196,38 zł
w tym:- dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami (zał. Nr 5) 8.889.272,00 zł
- dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych na podstawie porozumień z organami tej administracji (zał. Nr 6) 25.000,00 zł
- dochody związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego (zał. Nr 7) 1.762.705,00 zł
- dochody z opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (zał. Nr 10) 1.750.000,00 zł
§ 2
Ustala się wydatki budżetu w wysokości 234.432.593,70 zł (załącznik nr 3) z tego:
- wydatki bieżące 140.345.335,74 zł
- wydatki majątkowe 94.087.257,96 zł
w tym:- wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami (zał. Nr 5) 8.889.272,00 zł
- wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowane na podstawie porozumień i umów z organami tej administracji (zał. Nr 6) 25.000,00 zł
- wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego (zał. Nr 7) 1.849.705,00 zł
- wydatki związane z realizacją Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Programu Przeciwdziałania Narkomanii (zał. Nr 10) 1.750.000,00 zł
§ 3
Ustala się:
- planowany deficyt budżetowy w kwocie 41.833.235,28 zł
- przychody i rozchody budżetu oraz sposób finansowania deficytu budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 4 do uchwały
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
- ogólną w wysokości 500.000,00 zł
- celowe:
- na remonty w obiektach oświatowych w kwocie 1.100.000,00 zł
- na wydatki związane z nauczaniem indywidualnym, przewidywanymi odprawami emerytalnymi, awansem zawodowym nauczycieli, urlopami dla poratowania zdrowia w szkołach i przedszkolach oraz na uzupełnienie dotacji dla istniejących przedszkoli i szkół niepublicznych i ewentualne dotacje dla nowych przedszkoli i szkół niepublicznych w kwocie 900.000,00 zł
- na realizację projektów współfinansowanych z różnych środków np. ze środków Unii Europejskiej, fundacji, agencji itp. w wysokości 20.000,00 zł
- rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 400.000,00 zł. w tym inwestycyjnych 330.000 zł
§ 5
Ustala się plan wydatków realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi zgodnie z załącznikiem nr 11 do uchwały
§ 6
Ustala się plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych zgodnie z załącznikiem nr 12 do uchwały
§ 7
Ustala się plany dochodów i wydatków wydzielonych rachunków oświatowych jednostek budżetowych zgodnie z załącznikami nr 12 i 13 do uchwały.
§ 8
Ustala się dotację przedmiotową z budżetu w łącznej kwocie 2.964.156,00 zł dla zakładu budżetowego - Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kołobrzegu, w tym:
- dotację do wynajmu hali Milenium w kwocie 771.329,00 zł brutto kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 222,49 + VAT zł/godz.
- dotację do wynajmu hali przy ul. Wąskiej w kwocie 264.069,00 zł brutto kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 142,82 + VAT zł/godz.
- dotację do wynajmu torów łuczniczych w kwocie 384.534,00 zł brutto kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 226,88 + VAT zł/godz.
- dotację w kwocie 536.574,00 zł brutto jako dopłaty do uśrednionej ceny biletu na lodowisko, kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 7,55 + VAT zł/bilet
- dotację w kwocie 547.002,00 zł brutto jako dopłaty do uśrednionej ceny biletu na basen, kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 2,48 + VAT zł/bilet
- dotację do wynajmu strzelnicy sportowej w kwocie 66.979,00 zł brutto kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 14,49 + VAT zł/godz.
- dotację do wynajmu euro-boiska w kwocie 33.879,00 zł brutto kalkulowaną w oparciu w oparciu o stawkę jednostkową 26,06 + VAT zł/godz.
- dotację na utrzymanie obiektów sportowych - boiska Orlik 2012 przy ul. Makuszyńskiego kwocie 210.190,00 brutto kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 33,39 zł/m2 powierzchni nieruchomości na której usytuowany jest obiekt
- dotację na utrzymanie zespołu boisk sportowo-rekreacyjnych przy ul. Wylotowej w kwocie 44.387,00 zł kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 7,18 zł/m2 powierzchni nieruchomości na której usytuowany jest obiekt
- dotację na utrzymanie obiektów sportowych - boisk wielofunkcyjnych przy ul. Żółkiewskiego w kwocie 105.213,00 kalkulowaną w oparciu o stawkę jednostkową 42,70 zł/m2 powierzchni nieruchomości na której usytuowany jest obiekt (Skate Park).
zgodnie z załącznikiem nr 15 i 12 do uchwały
§ 9
Ustala się dotacje podmiotowe dla przedszkoli i szkół niepublicznych w łącznej kwocie 3.179.098,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8 do uchwały
§ 10
Ustala się dotacje podmiotowe dla instytucji kultury:
- w kwocie 2.814.000,00 dla Regionalnego Centrum Kultury w Kołobrzegu na bieżące wydatki Centrum i realizację imprez
- w kwocie 1.410.000,00 zł na wydatki bieżące Biblioteki Publicznej w Kołobrzegu, zgodnie z załącznikiem nr 8 do uchwały
§ 11
Ustala się dotacje celowe na różne zadania własne, a także dotacje celowe stanowiące pomoc innym jednostkom samorządu terytorialnego zgodnie z załącznikiem nr 9 do uchwały
§ 12
Ustala się dodatkowe wytyczne do wykonywania budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg:
- wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Gminy mogą wzrosnąć w roku 2011 zgodnie z regulacjami wynikającymi z Karty Nauczyciela, a wzrosty wynagrodzeń dla pozostałych pracowników (z podwyżką rozliczaną od 1 stycznia 2011 r.) nie mogą spowodować przekroczenia limitów na wynagrodzenia i pochodne ustalonych w planie wydatków budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg dla tych jednostek
- wydatki jednostek pomocniczych (Rad Osiedli) w łącznej kwocie 37.924,00 zł ujęte w budżecie Gminy Miasto Kołobrzeg (podział środków ujęto w załączniku nr 14) mogą być realizowane przez Przewodniczących Zarządów tych jednostek jako zwrot uzgodnionych, poniesionych wydatków gotówkowych
- w wyjątkowych sytuacjach wydatki realizowane przez pracowników Urzędu Miasta Kołobrzeg mogą być realizowane z przyznanych im zaliczek gotówkowych na zasadach określonych w obowiązującej w Urzędzie instrukcji obiegu dokumentów finansowo - księgowych
- Prezydent Miasta Kołobrzeg może upoważnić kierowników jednostek budżetowych do udzielania zaliczek pracownikom tych jednostek wg zasad określonych powyżej w pkt 3
- uzyskane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zwroty:
- świadczeń dokonanych na rzecz podopiecznych wypłaconych w tym samym roku budżetowym ze środków dotacji budżetu państwa, a w szczególności z tytułu: świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego, składek na ubezpieczenia zdrowotne, przyznanych zasiłków stałych i okresowych, świadczeń w ramach programu rządowego „Pomoc Państwa w zakresie dożywiania”
- pozostałych świadczeń z pomocy społecznej finansowanych z budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg
- zwroty opłat za pobyt w domach pomocy społecznej finansowanych ze środków Gminy Miasto Kołobrzeg i ze środków rodziny zobowiązanej do ponoszenia tych opłat, przyjmowane są na rachunek bieżący wydatków i zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku budżetowym.
§ 13
Upoważnia się Prezydenta Miasta Kołobrzeg do:
- samodzielnego zaciągania i spłat kredytów i pożyczek przeznaczonych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 8.000.000,00 zł podlegających spłacie w roku budżetowym
- emisji obligacji lub zaciągnięcia kredytu oraz pożyczek w państwowych funduszach celowych do łącznej kwoty 45.000.000,00 przeznaczonych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego, wykup obligacji i spłatę kredytów zaciągniętych w latach ubiegłych oraz na wyprzedzające finansowanie wydatków majątkowych realizowanych z udziałem środków pochodzących z Unii Europejskiej
- wystawienia weksli in blanco oraz podpisywania deklaracji wekslowych służących zabezpieczeniu zobowiązań, o których mowa w pkt 1 i 2
- zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków związanych z realizacją przedsięwzięć ujętych w Wieloletniej Prognozie Finansowej (Uchwała Nr IV / 25 / 11 Rady Miasta z dnia 25 stycznia 2011) oraz ujętych w załączniku nr 11 do niniejszej uchwały i realizowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w latach następnych
- lokowania wolnych środków budżetowych w wybranych przez siebie bankach
- spłaty zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów oraz wykupu obligacji budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg do kwoty 8.056.545,91 zł zgodnie z załącznikiem nr 4 do uchwały
§ 14
Upoważnia się Prezydenta Miasta Kołobrzeg do:
- dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych:
- na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
- majątkowych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami
- przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym Gminy Miasto Kołobrzeg
- przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym Gminy Miasto Kołobrzeg do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego oraz w Biuletynie Informacji Publicznej
Przewodniczący Rady Miasta
Ryszard Szufel