Prezydent Miasta Kołobrzeg
ANNA MIECZKOWSKA

 

tel.: +48 94 35 51 500 | fax: +48 94 35 23 769
prezydent@post.pl

Absolwentka:

  • Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu - nauczanie początkowe;
  • Uniwersytetu Szczecińskiego - studia podyplomowe logopedia;
  • Gnieźnieńskiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Menedżerskiej - studia podyplomowe organizacja i zarządzanie w oświacie;
  • Uniwersytetu Gdańskiego - studia podyplomowe neurologopedia;
  • Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie - studia podyplomowe zarządzanie i marketing w służbie zdrowia.

Doświadczenie zawodowe:

  • 17 lat pracy w zawodzie nauczycielki;
  • W latach 2007-2010 dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Kołobrzegu;
  • Od stycznia 2010 roku do grudnia 2011 roku zastępca Prezydenta Miasta Kołobrzeg, mając w swoich kompetencjach sprawy społeczne, oświatę, sport, kulturę i promocję miasta.;
  • Od grudnia 2011 do listopada 2018 - Członek Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego.

Doświadczenie w pracy samorządowej i społecznej:

  • Od grudnia 2011 do listopada 2018 - Członek Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego;
  • Od stycznia 2010 do grudnia 2011 - Zastępca Prezydenta Miasta Kołobrzeg;
  • W 2008 roku założyła Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej "Przyjaciele Okruszka";
  • Członek Ruchu Olimpiad Specjalnych;
  • Członek Oddziału Rejonowego PCK w Kołobrzegu;
  • Członek Krajowej Rady Konsultacyjnej ds. Osób Niepełnosprawnych.

ZADANIA PREZYDENTA MIASTA

  1. Do zadań Prezydenta należą wszelkie czynności związane z kierowaniem Urzędem, a nie zastrzeżone do kompetencji innych organów.
  2. Do zakresu zadań i kompetencji Prezydenta należy w szczególności:
    1. kierowanie bieżącymi sprawami Miasta,
    2. kierowanie Urzędem,
    3. reprezentowanie Miasta i Urzędu na zewnątrz,
    4. wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Urzędu,
    5. wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
    6. informowanie mieszkańców Miasta o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywania środków budżetowych,
    7. ogłaszanie budżetu Miasta i sprawozdań z jego wykonania,
    8. przedkładanie Radzie projektów uchwał,
    9. przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podejmowanych przez Radę,
    10. dokonywanie podziału zadań, kompetencji, odpowiedzialności a także rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy Zastępcami Prezydenta, Sekretarzem, Skarbnikiem,
    11. sprawowanie funkcji terenowego organu obrony cywilnej,
    12. ustanawianie Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Pracy Urzędu,
    13. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Prezydenta w przepisach szczegółowych,
    14. pełnienie funkcji zgromadzenia wspólników w stosunku do spółek z udziałem Gminy Miasto Kołobrzeg,
    15. nadzór nad ochroną informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przekazywanych w Urzędzie,
    16. nadzór nad planowaniem, przygotowaniem i prowadzeniem inwestycji miejskich,
    17. współpraca z komitetami społecznymi w sprawie wspólnych inwestycji,
    18. współpraca z Radą, jej komisjami oraz organami jednostek pomocniczych w zakresie swego działania,
    19. wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych,
    20. kierowanie w czasie stanu klęski żywiołowej działaniami prowadzonymi na obszarze miasta w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia,
    21. pełnienie funkcji szefa miejskiego zespołu zarządzania kryzysowego,
    22. pełnienie funkcji administratora danych,
    23. realizacja zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony.
  3. Prezydent prowadzi bezpośredni nadzór nad:
    1. Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Informacji Niejawnych;
    2. Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Uzależnień;
    3. Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Strategii Rozwoju Miasta;
    4. Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Nadzoru Właścicielskiego i Udziału Miasta w Związkach i Stowarzyszeniach;
    5. Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Osób Niepełnosprawnych;
    6. Pełnomocnikiem Prezydenta ds. współpracy z radami osiedli i budżetu obywatelskiego;
    7. Inspektorem Ochrony Danych;
    8. Administratorem Systemów Informatycznych;
    9. Biurem Audytu i Kontroli;
    10. Biurem Prezydenta;
    11. Biurem Prawnym;
    12. Biurem Miejskiego Konserwatora Zabytków
    13. Wydziałem Urbanistyki i Architektury;
    14. Urzędem Stanu Cywilnego;
    15. Wydziałem Zarządzania Kryzysowego;
    16. Strażą Miejską.
  4. Prezydent może upoważnić swoich zastępców, Sekretarza, Skarbnika, Naczelników Wydziałów oraz innych pracowników Urzędu do realizacji niektórych swoich zadań i kompetencji.