ePUAP

PETYCJE

INFORMACJA PUBLICZNA

KONKURSY

Wybory

Urząd Miasta

Poradnik interesanta

Rekrutacja

Organizacja działania Samorządu

Prawo Lokalne

Jednostki Organizacyjne

Organy Miasta

Oświadczenia Majątkowe

Finanse Miasta

Gospodarka

Strategie, Programy, Zamierzenia

Kontrola w administracji

Informacje

Obsługa Biuletynu

Prezydent Miasta JANUSZ GROMEK

Prezydent Miasta Kołobrzeg
JANUSZ GROMEK

tel.: +48 94 35 51 500 | fax: +48 94 35 23 769
prezydent@post.pl


  • urodzony - 1956 w Kołobrzegu
  • wykształcenie - wyższe
  • rodzina - żona Elżbieta, córka Katarzyna, syn Michał, wnuczka Nel
  • doświadczenie zawodowe, społeczne, polityczne - ślusarz, zaopatrzeniowiec, organizator sportu, kierowca, akwizytor oraz nauczyciel (od 13 lat dyrektor Zespołu Szkół im. H. Sienkiewicza)
  • przynależność partyjna - Platforma Obywatelska
  • historia - Wiceprzewodniczący Rady Miasta, Przewodniczący Rady Miasta, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej
  • dlaczego kandydowałem:
    • takie było zapotrzebowanie znacznej grupy mieszkańców Kołobrzegu;
    • myślę, że moje doświadczenie zawodowe może przydać się w pracy radnego;
    • ponadto jest wiele jeszcze do zrobienia a moje uwagi, spostrzeżenia mogą wnieść pozytywne skutki tego działania

ZADANIA PREZYDENTA MIASTA

  1. Do zadań Prezydenta należą wszelkie czynności związane z kierowaniem Urzędem, a nie zastrzeżone do kompetencji innych organów.
  2. Do zakresu zadań i kompetencji Prezydenta należy w szczególności:
    1. kierowanie bieżącymi sprawami Miasta,
    2. kierowanie Urzędem,
    3. reprezentowanie Miasta i Urzędu na zewnątrz,
    4. wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Urzędu,
    5. wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
    6. informowanie mieszkańców Miasta o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywania środków budżetowych,
    7. ogłaszanie budżetu Miasta i sprawozdań z jego wykonania,
    8. przedkładanie Radzie projektów uchwał,
    9. przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podejmowanych przez Radę,
    10. dokonywanie podziału zadań, kompetencji, odpowiedzialności a także rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy Zastępcami Prezydenta, Sekretarzem, Skarbnikiem,
    11. sprawowanie funkcji terenowego organu obrony cywilnej,
    12. ustanawianie Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Pracy Urzędu,
    13. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Prezydenta w przepisach szczegółowych,
    14. nadzór nad ochroną informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przekazywanych w Urzędzie,
    15. planowanie, przygotowanie i prowadzenie inwestycji miejskich,
    16. współpraca z komitetami społecznymi w sprawie wspólnych inwestycji,
    17. współpraca z Radą, jej komisjami oraz organami jednostek pomocniczych w zakresie swego działania,
    18. wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych,
    19. kierowanie w czasie stanu klęski żywiołowej działaniami prowadzonymi na obszarze miasta w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia.
  3. Prezydent prowadzi bezpośredni nadzór nad:
    1. Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Informacji Niejawnych;
    2. Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Uzależnień;
    3. Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Systemu Zarządzania Jakością i Uzdrowiska Kołobrzeg;
    4. Audytorem Wewnętrznym;
    5. Samodzielnym Stanowiskiem ds. Kontroli;
    6. Rzecznikiem Prasowym Prezydenta;
    7. Biurem Prawnym;
    8. Wydziałem Urbanistyki i Architektury;
    9. Urzędem Stanu Cywilnego;
    10. Wydziałem Zarządzania Kryzysowego;
    11. Strażą Miejską.
  4. Prezydent może upoważnić swoich zastępców, Sekretarza, Skarbnika, Naczelników Wydziałów oraz innych pracowników Urzędu do realizacji niektórych swoich zadań i kompetencji.